Ładowanie
Zastanawiasz się w dalszym ciągu, w jaki sposób dać się zauważyć klientom jeszcze lepiej? W jaki sposób zwiększyć ilość klientów zaciekawionych Twoimi usługami? SEO Twojej strony to nie wszystko? Poniżej dowiesz się, jak niewiele potrzebne jest do założenia wizytówki Google, która pozwoli Ci, aby Twoja firma była widoczna nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w Google Maps. Dodanie firmy do Google Maps, wbrew pozorom nie wymaga dużego nakładu pracy.
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na to, aby nie dać się oszukać naciągaczom. Tak naprawdę wizytówki Google nie służą do tego, aby je pozycjonować. Oczywiście nie piszemy tutaj o optymalizacji, która docelowo polega nie tyle na SEO ile SEM. Wizytówki Google to jedynie mała namiastka z możliwością przekierowania ruchu na swoją stronę, pokazania się potencjalnemu klientowi, który usług będzie szukał lokalnie itp. Co do różnych technik prób oszukiwania, pisaliśmy o tym tutaj:
Tworzenie wizytówek Google - Uwaga na oszustów
Oczywiście są to już kolejne kroki związane z tworzeniem wizytówki Google, jednak z autopsji wiemy, że warto zwrócić wszystkim na pewne elementy uwagę, aby nie byli stratni, a nawet oszukani! Kilku naszych aktualnych klientów, wspominało jak bardzo łatwowierni byli, płacąc np. za utrzymanie wizytówki Google. Jak się później dowiadywali, utrzymanie wizytówki Google jest darmowe!
Oferty pozycjonowania Twojej wizytówki w Google Moja Firma, są (delikatnie rzecz ujmując) naciągane! Tak naprawdę firmy ich nie pozycjonują, tylko optymalizują. Na czym polegają różnice pomiędzy pozycjonowaniem Google moja firma a jej optymalizacją? To proste! Samo pozycjonowanie to złożony proces, mający na celu podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania. W przypadku gdy zakładasz profil firmy w Google Moja Firma, zależy Ci w większości przypadków po prostu na zdobyciu tego miejsca w wyszukiwaniach lokalnych. Wiele czynników ma wpływ na to, aby podbić miejsce widoczności dla projektu. Projektem tym jest raczej wizytówka w formie strony www, sklep internetowy, oferowane rozwiązanie typu SaaS itd. Tutaj dochodzimy do sedna, czym jest tak naprawdę optymalizacja. To po prostu przygotowanie w odpowiedni sposób wszelkich tekstów, opisów, grafik, uporządkowanie nagłówków, ich ilości oraz umieszczenie w nich odpowiednich treści (tutaj akurat kluczową rolę odgrywa już copywriting). Zatem wychodzi na to, że sama optymalizacja to jedynie składowa pozycjonowania.
Gdy taką informację przekażemy do firmy chcącej złożyć nam ofertę na pozycjonowanie Google Moja Firma, uzyskamy prawdopodobne odpowiedzi, że nie mamy racji. Bo dbają o to, aby strona wyświetlała się wyżej, lepiej, a więc ją pozycjonują... Tak naprawdę nie zrobią wiele więcej niż zdobycie pozytywnych ocen, optymalizację treści i sporadyczną publikację treści, które przekierują ruch na naszą stronę internetową. Proces pozycjonowania prawdopodobnie zostanie wyceniony jako pozycjonowanie strony internetowej osobno a wizytówki Google Moja Firma osobno. Tak naprawdę w tym przypadku wizytówka została zoptymalizowana raz, a następnie używana do zbierania z niej ruchu. Najczęściej Twój profil firmy założony w Google Maps, będzie po prostu kanałem do zdobycia naturalnego ruchu na stronie, a pozycja będzie zależała od naturalnie zadbanych czynników.
Niebawem znajdziesz w naszych poradnikach informację jak prowadzić wizytówkę Google Maps krok po kroku, a tym razem zapraszamy do innego poradnika. Tym razem to mały tutorial, jak dodać firmę do map Google.
Nie ma się co oszukiwać! Mapy Google zyskały swoją popularność i raczej długo jej nie oddadzą choćby ze względu na nieocenioną pomoc w pozyskaniu dodatkowych klientów! Gdy ktoś poszukuje usługodawcy i jest przejazdem, co robi? Wpisuje w wyszukiwarkę odpowiednią frazę, po czym uzyskuje wyniki (także te z Google Maps). Są one bardzo często nieodłącznym elementem wyników wyszukiwania podczas używania różnych urządzeń, na których wyszukujemy czegokolwiek. Jeśli chcesz zjeść dobry obiad i nie ryzykować, co robisz? Wpisujesz w wyszukiwarkę odpowiednią frazę, szukasz wyników z Google Maps i sprawdzasz opinie innych użytkowników. Jeśli ktoś akurat najechał na coś ostrego i uszkodził oponę, co robi? Wpisuje w wyszukiwarkę odpowiednią frazę i szuka wulkanizatora, który ma dobre opinie i akurat teraz otwarte. Najlepiej, jeśli także znajdzie od razu przycisk telefonu, aby móc upewnić się, że od razu ktoś może mu pomóc.
To dowód na to, że zdecydowanie opłaca się utworzenie własnej wizytówki w Google Maps.
Pomijając już kwestie wspomniane powyżej, usługi Google takie jak Moja Firma, dają szereg innych możliwości. Wartym uwagi jest, chociażby element statystyki, dzięki któremu możemy planować dalsze kroki promowania naszego biznesu w formie reklam. W szczególności przy kupowaniu reklam Google Ads, gdy wbudowany tam planner słów kluczowych pozwala nam np. przewidzieć wartościowe frazy, statystyki w Google Moja Firma pozwalają zweryfikować czy kampania miała wpływ na wyświetlanie naszej wizytówki.
Korzyści z tego narzędzia jest o wiele więcej, jednak warto odkrywać je we własnym zakresie podczas ich użytkowania.
Podobnie jak o korzyściach, jakie niesie za sobą używanie narzędzia Google Moja Firma, tak i kosztach informowaliśmy już wcześniej. Przypomnimy jednak bardzo ważną rzecz! Wizytówka, którą możemy utworzyć dla swojego biznesu była, jest i prawdopodobnie będzie cały czas darmowa. Nie istnieją opłaty za publikacje, przedłużenie ani utrzymanie jej w sieci. Wszelkie maile informujące o ofercie, którą przedstawia Wam tzw. partner Google, sugerujemy maila od razu oznaczać jako SPAM. Podobnie w przypadku połączeń telefonicznych od samozwańczych partnerów biznesowych giganta, sugerujemy takie numery blokować. Jeśli jednak zechcecie uzyskać od nich informacje, (o ile Wam odpowiedzą) zapytajcie o NIP firmy, w której imieniu z Wami się kontaktują. To pozwoli na automatyczne zakończenie rozmowy z ich strony i dzięki temu pozbędziecie się potencjalnych problemów wynikających z potencjalnej współpracy z naciągaczami.
Dopracowane teksty prezentujące ofertę czy opis firmy, to nic innego jak po prostu optymalizacja. To dzięki niej, nasza oferta jest klarowna a dobre podejście do jej przedstawienia, pozwoli zwiększyć znacznie ilość wejść na naszą stronę właśnie z wyników wyszukiwania. Do tego, dopracowana pod względem treści, pozwala wizualnie zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z naszej oferty, a nie z naszej konkurencji. Korzyści wynikających z dopracowania tzw. contentu można wymieniać cały dzień. Ten wpis jednak ma być poświęcony zakładaniu wizytówki, a nie jej prowadzeniu.
Zaczynajmy zatem i przejdźmy do sedna! Teraz dowiesz się, jak proste jest samodzielne utworzenie własnej wizytówki Google.
Za pośrednictwem strony Google Moja Firma, zakładamy swoje konto. Większość z nas oczywiście dysponuje kontem pocztowym Gmail, więc ułatwi to sprawę.
Po utworzeniu konta lub zalogowaniu się otrzymamy możliwość stworzenia swojej pierwszej wizytówki w Google Maps. Ekran, który się nam pojawi, pozwoli nam na zweryfikowanie czy aby nie istnieje już wizytówka naszej firmy, którą możemy zwyczajnie przejąć, a także utworzyć naszą wizytówkę od podstaw. Oczywiście może się okazać, że nasza wizytówka tak naprawdę już istnieje i została utworzona np. na bazie innych danych pozyskanych przez Google z zupełnie innych źródeł. Nie warto oczywiście generować duplikatu, biorąc pod uwagę, że dzięki temu możemy pozyskać gotową już wizytówkę z całkiem przyzwoitą ilością odwiedzin. Samo uzyskanie do niej dostępu bywa banalnie proste, w związku z czym wystarczy przejść przez stosowny formularz, który wyświetli nam usługa Google Moja Firma.
W trakcie tworzenia naszej wizytówki, zostaniemy oczywiście zapytani o adres naszej lokalizacji. To, że go podamy, nie oznacza, że musi on zostać upubliczniony do wiadomości osób trzecich. Jednak jeśli prowadzimy działalność lokalnie, podając swój adres, otrzymamy kartkę drogą pocztową ze specjalnym kodem. Kod ten będziemy zmuszeni podać, aby uwierzytelnić adres, pod którym chcemy założyć tworzoną wizytówkę.
Oczywiście, jeśli pozwolimy, nasz adres będzie widoczny dla wszystkich, dzięki czemu łatwiej trafią do nas, nawet jeśli nasza wizytówka będzie świeża i ledwo utworzona. Uwierzytelnianie naszej wizytówki nie zawsze wymaga jednak otrzymywania listu ze specjalnym kodem, który podajemy w naszej wizytówce w procesie uwierzytelniającym. Czasami wystarczy podanie np. nr telefonu, na który zadzwoni automat lub wyśle SMS. Cel jest ten sam. Otrzymanie kodu, który następnie podajemy do uwierzytelnienia siebie i swojej działalności, tylko tym razem pod wskazanym nr telefonu.
Gdy tylko przejdziemy przez pytania o nazwę, adres, kategorię działalności, będziemy musieli podać także dodatkowe informacje. Czy warto? Jak najbardziej! Pozwoli to na uwiarygodnienie nie tylko samej wizytówki, ale także Ciebie jako jej właściciela. Do tego im więcej informacji podamy, tym szybciej wizytówka może być widoczna dla ludzi. Tym bardziej, jeśli nasze usługi czasem (o ile już nie są) staną się popularne. Gdy tylko przejdziemy przez wszystkie kroki, w których zadane zostaną nam pytania odnośnie do naszej firmy czy działalności, przejdziemy do tabeli, w której będzie widoczna nasza wizytówka.
Jak widać powyżej, jest to widok naszych firm, którymi możemy zarządzać. Oczywiście w przypadku nowo utworzonej wizytówki, status nie będzie brzmiał „Zweryfikowana” a „Niezweryfikowana”. Dopiero po wprowadzeniu kodu, który otrzymamy stosownie do utworzonego rodzaju wizytówki, status zmieni się i będzie wyglądał dokładnie tak jak w przypadku naszej wizytówki.
To już! Twoja wizytówka w Google jest już gotowa. Jeśli weryfikacja odbędzie się po adresie pocztowym, w ciągu kilku lub kilkunastu dni otrzymasz kod, po którego wprowadzeniu zweryfikujesz ją i będziesz mieć możliwość zarządzania nią. Czy to już koniec tego, co musimy zrobić? Oczywiście, że nie! Przecież wypada teraz wprowadzić stosowne treści, wypełnić swoją wizytówkę ofertą, jaką kierujemy do naszej grupy odbiorców i przede wszystkim... dodać zdjęcia produktów, jeśli np. prowadzimy swój sklep!
Dzięki tym kilku prostym krokom zyskujemy dodatkowy, bardzo wartościowy kanał do prezentacji swojej oferty szerszemu gronu klienteli. Jakie tym samym zyskujemy możliwości? Przede wszystkim są to statystyki czy tworzenie wpisów. Galeria swojej wizytówki także może się przydać w przypadku chęci zaciekawienia swoją usługą właśnie wzrokowców.
Jakie konkretnie dane możemy znaleźć we wspomnianej wizytówce, które ułatwią nam pracę, a nawet planowanie urlopów? Poniżej przedstawiamy kilka screenów prezentujących możliwości wizytówki:
Oczywiście powyższe to jedynie screeny statystyk i jej częściowych możliwości. Jest ich znacznie więcej, podobnie z resztą jak samych możliwości. Dlatego też zachęcamy do eksperymentowania, dzięki czemu będziecie mogli poznać pełną gamę możliwości oferowanych przez Google Moja Firma.
Sama informacja jak dodać firmę do map Google nie pomoże Ci jednak w wypromowaniu na tym kanale swoich usług. Jednak zdecydowanie ułatwi, a kolejne wpisy dotyczące wizytówek Google, zdecydowanie w tym pomogą. Ten wpis jednak miał na celu przedstawienie sposób, w jaki takową wizytówkę utworzyć. Zachęcamy do obserwowania naszej strony. W dziale poradników na pewno znajdzie się niebawem kolejny wspomniany wpis.
Jeśli pomimo porad, jakie znalazły się powyżej, nie potrafisz sobie poradzić z utworzeniem wizytówki lub masz problem z nią związany, zachęcamy do kontaktu. Z chęcią pomożemy w zadbaniu o Waszą wizytówkę, aby Wasi klienci zaufali Wam już od momentu jej zauważenia! Z nami zauważą ją szybko!
Mateusz Ratajczak