Ładowanie
Chcielibyśmy tym razem pochwalić się wykonaniem systemu CMS wraz z systemem rezerwacji on-line. Właściciel projektu poprosił nas o wykonanie systemu rezerwacji. W trakcie rozpoczęcia prac okazało się, że potrzebna jest gruntowna przebudowa aplikacji. Napisany system był opracowany na znacznie starszych rozwiązaniach, kilka rzeczy należało przepisać od podstaw a kilka jedyni poprawić. Finalnie jednak zapadła decyzja o gruntownej przebudowie.
W związku z tym, mamy przyjemność pochwalić się kolejnym ciekawym projektem, który pozwala na rezerwację wizyt online (spotkań ze szkoleniowcem). W obsłudze system miał być prosty, w związku z czym rezerwacje odbywają się poprzez formularze www, a ich zarządzanie w autorskim zabezpieczonym panelu administracyjnym.
Podstawowym pytaniem podczas oferowania klientom tego typu rozwiązań, jest "do czego mi to się przyda?". Otóż w każdym przypadku (również w tym) głównym celem rozwiązań automatyzujących niektóre procesy, jest po prostu chęć oszczędności czasu. W obsłudze system jest bardzo prosty, dzięki czemu pozwala on na znaczną oszczędność czasu. Jak więc łatwo się domyślić, rejestracja wizyt jest znacznie szybsza, podobnie jak w tym przypadku rezerwacja wizyt online. Dzięki czemu klient może zaoszczędzić przy każdej rejestracji multum czasu, notorycznych rozmów telefonicznych i ciągłego naprzemiennego sprawdzania swoich terminarzy. Aplikacja udostępnia wolne terminy do rezerwacji, po czym klient sam wybiera dogodny termin i godzinę.
Budowa systemu rezerwacji usług czy obiektu, przy założeniu małej ilości rezerwacji, będzie mijać się z celem. Jednak są głównie dwa czynniki decydujące o opłacalności takiego rozwiązania. Pierwszy z nich to kwestia profesjonalizmu! O wiele inaczej usługodawca będzie wyglądał, gdy jego system ma możliwość automatycznych powiadomień i opcji zarezerwowania uczestnika na szkolenie, rezerwacji noclegu i nie tylko.
Warunkiem utworzenia jakiegokolwiek systemu rezerwacji on-line, formularzy kontaktowych i innych, za których pośrednictwem przetwarzane są dane osobowe klientów, są obwarowane pewną odpowiedzialnością. Jednym z warunków posiadania tego typu rozwiązań jest posiadanie na stronie internetowej tzw. polityki prywatności. Jest to dokument mający na celu przekazać najważniejsze prawa i informacje dotyczące klient oraz jego danych. Dodatkowo można w nim znaleźć m.in. dane administratora, który zarządza naszymi danymi.
Działający online system rezerwacyjny, poza umieszczeniem na Twojej stronie polityki prywatności, może wymagać dodatkowych dokumentów. Kolejnym krokiem jest tzw. umowa o powierzenie danych osobowych. Jest to dokument prawny mający na celu zawarcie umowy pomiędzy właścicielem serwisu a np. usługodawcą serwerowym, który odpowiada za utrzymanie przestrzeni do przechowywania tych danych. Co za tym idzie, ma do nich realny dostęp.
Podobnie w przypadku używania takich elementów jak powiadomienia SMS za pośrednictwem zewnętrznego usługodawcy, czy wiadomości e-mail przy wysyłaniu ich poprzez zewnętrznego usługodawcę. Jak więc widać, każdy przypadek jest inny, przez co należy się dostosować właśnie do swojego rozwiązania.
Kwestia tego, czy na naszej stronie będzie formularz rezerwacji, czy też kalendarz to w gruncie rzeczy element zależny od specyfiki usługi. Rezerwacja noclegu tylko poprzez podanie danych w formularzu, bez dostępu do aktualnego terminarza mija się z celem. Jednak rezerwacja usługi elektronicznej z dostępem 24 h, będzie wymagała już tylko formularza. Zatem kalendarz w drugim przypadku będzie zbędny.
Nie jest konieczne stosowanie rozwiązań płatności on-line. Jak łatwo się domyślić, każda tego typu transakcja obwarowana jest każdorazowo prowizją. Prowizja ta jest pobierana przez konkretnego usługodawcę obsługującego szybkie płatności. Oczywiście przy większych wpływach, udaje się pozyskać zmniejszoną prowizję, jednak na początku, jest to średnio 2-2,5% od kwoty każdej transakcji.
Tym razem przejdźmy do prezentacji aktualnego projektu, w którym zaimplementowaliśmy powyższe rozwiązanie. Oczywiście, aby nie było zbyt łatwo, system rezerwacji obejmuje nie tylko sam formularz rezerwacji jako spotkanie indywidualne. W poniższym projekcie system rezerwacji obejmuje także interaktywny kalendarz, który daje możliwość zapisania się na utworzone wydarzenie lub zwyczajną opcję rezerwacji spotkania indywidualnego. System oczywiście posiada inne elementy do zarządzania treściami na stronie, takie jak:
Jeżeli zatem szukacie firmy, która wykona dla Was profesjonalne rozwiązanie rezerwacji on-line, zapraszamy do kontaktu. Przygotujemy projekt, który jeszcze na etapie planowania, pozwoli ustalić niezbędne szczegóły związane z realizacją projektu. Zaprojektujemy i rozpiszemy wszystko, co będzie niezbędne do zaprogramowania tak, aby móc wszystko omówić z potencjalnym klientem.
Systemy rezerwacji on-line - kontakt
Mateusz Ratajczak