Ładowanie
W dobie dzisiejszych czasów większość właścicieli sklepów prowadzi sklep internetowy. Jest to w pełni automatyczna, uniwersalna platforma, która działa 24/h przez 365 dni w roku. Dziś wielu przedsiębiorców opiera swój biznes głównie o sprzedaż internetową, która jest coraz popularniejsza. Tworzenie sklepów internetowych stało się coraz popularniejszymi usługami, przez co należy zwrócić uwagę na wiele rzeczy. Podczas wyboru wykonawcy, łatwo wydać pieniądze i nie osiągnąć stosownego rezultatu.
Wielu posiadaczy tego typu sklepów wie że:
Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje prowadzenie takiego sklepu... Koszta te nie różnią się od tych podstawowych, które należy ponieść:
Oczywiście powyższe koszta to kwestia wyboru stosownych usługodawców. W wielu przypadkach te najtańsze rozwiązania dostępne na rynku, w zupełności wystarczą. Dla przykładu, przy bardzo rozbudowanym sklepie internetowym, miesięczny koszt prowadzenia sklepu nie przekroczy 100/150zł brutto.
W porównaniu z prowadzeniem stacjonarnego punktu nawet w małej miejscowości. Bywa to koszt mniejszy o kilka do kilkunastu razy.
Czym jest biblioteka w tym przypadku? To element udostępniany przez zewnętrznego usługodawcę, który wpiera działanie sklepu. Wyobraź sobie, że klient w Twoim sklepie zamawia towar za 1000zł, wybierając płatność przy odbiorze. Towar nie jest odbierany i znika gdzieś w transporcie... Sytuacja wygląda słabo prawda?
W takim przypadku, na pomoc przychodzą biblioteki z zewnątrz, takie jak Przelewy24, dotPay, payU, Paynow i inne. Są to usługodawcy, którzy umożliwiają natychmiastowe przyjęcie płatności z banku klienta. Reasumując, zabezpieczają transakcję w taki sposób, aby:
Innym przykładem jest zamawianie kuriera. Bez sensu jest każdorazowe wiezienie paczek do punktu nadania, jeśli mamy możliwość zamówienia kuriera pod wskazany adres. Z pomocą przychodzą poszczególne firmy kurierskie, udostępniając tzw. API. Istnieje także możliwość implementacji usługodawcy takiego jak furgonetka.pl. Dzięki temu, prowadząc sklep internetowy, oszczędzasz mnóstwo czasu. W przypadku naszego autorskiego systemu CMS implementacja pozwala na zamawianie kuriera już na etapie pakowania zamówienia.
Nic bardziej mylnego! Sklepy internetowe na autorskich systemach CMS wcale nie muszą być droższe niż implementacja darmowych systemów CMS. O ile proste sklepy mogą okazać się tańsze w przypadku tych drugich, o tyle sklep z wymaganiami może kosztować tyle samo. Nawet może okazać się, iż sklep budowany pod określone wymagania, będą tańszym rozwiązaniem niż implementacja gotowych rozwiązań.
Oczywiście, jeżeli porównujemy w obu przypadkach wykonanie sklepu internetowego przez zewnętrzną firmę. Taką, która zajmuje się tym profesjonalnie.
Stworzenie sklepu internetowego wbrew pozorom nie jest łatwym rozwiązaniem. Już na samym początku warto określić swoje wymogi względem naszego produktu. Określenie wymagań to podstawowa rzecz, po której należy wybrać przede wszystkim serwer, dzięki któremu nasz sklep będzie działał. Po określeniu czynników określonych już wcześniej w treści artykułu należy określić właśnie to które biblioteki zewnętrzne będziemy implementować. Na tym etapie równolegle podejmujemy decyzję o tym, czy sklep ma być oparty o rozwiązanie typu open source, czy rozwiązanie autorskie.
W przypadku wybrania pierwszego rozwiązania:
W przypadku wybrania rozwiązania autorskiego
Oczywiście w obu przypadkach, ustawiamy domenę, certyfikat SSL oraz konfigurujemy serwer, jeśli zachodzi taka potrzeba.
W wielu przypadkach, firmy tworzące sklepy internetowe po realizacji projektu „stają się zajęci". W naszym przypadku klient, wybierając nasze autorskie rozwiązanie, może liczyć na stałe wsparcie z naszej strony. Cieszymy się przede wszystkim, gdy nasze rozwiązania wspierają naszych klientów. Jeżeli sklep pozwala na to, aby klient realizował swoje cele przy jak najmniejszym nakładzie czasu prywatnego, wiemy, że tworzenie sklepów internetowych z naszej strony idzie w dobrym kierunku.
W wielu przypadkach nasi klienci wybierają automatycznie opcje pt. pozycjonowanie sklepów internetowych. W takim przypadku wszelkie zmiany na sklepie, które wprowadzane będą po jego odbiorze, stają się bezpłatne. Dzięki temu klient zyskuje możliwość stałego rozwoju swojej platformy, bez dodatkowych płatności.
Sklep internetowy gotowy? Co teraz? Przychodzi dzień, który wymaga od nas podjęcia działań marketingowych, aby pozyskać swoich pierwszych klientów. Jak wiadomo, najlepszy sposób reklamy to od zawsze poczta pantoflowa. Aby jednak do tego dojść, należy pokazać się klientom. O ile w przypadku sklepów stacjonarnych, kwestią czasu jest, aby klienci między sobą powtarzali informacje o tym, że na ulicy x pojawił się nowy sklep z jakimś towarem.
Co w przypadku sklepów internetowych? W tym przypadku z pomocą przychodzi marketing internetowy. Warto na początek przygotować sobie kilkaset zł, aby szybko i sprawnie pojawić się w sieci ze swoimi usługami czy też produktami. Oczywiście marketing można rozpocząć także w tym przypadku od znajomych, jednak oczekiwanie na powracających klientów, którzy nie będą nas znali, będzie procesem bardziej wymagającym czasowo.
Na zakończenie, w razie zainteresowania zapraszamy także do dodatkowej współpracy. Współpracy z zakresu pozycjonowania swoich sklepów internetowych i nie tylko.
Przykladowy sklep funkcjonujący o technologię naszego autorsiego systemu CMS dla sklepów internetowych:
Mateusz Ratajczak