Tworzenie stron internetowych

Autorskie systemy CMS, Rozwiązania dla firm CRM i nie tylko.

Tworzenie stron internetowych - Jak optymalizować swoją stronę

Jak optymalizować swoją stronę

Każdy posiadacz strony internetowej widzi ją w wyobraźni na liście wyszukiwania na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jednak takie wypadki z reguły nie są dziełem przypadku. Przy stronach niszowych, może przytrafić się samoczynne pozycjonowanie strony tak jak to w przypadku jednej z naszych stron:

 - www.thermotec.pl - dla frazy "styropian w płynie", która oczywiście została przygotowana przez nas z zakresu optymalizacji pod wskazane wcześniej frazy.

Zwykle jednak potrzeba sporo pracy, żeby strona www znalazła się tak wysoko w rankingu.


Po pierwsze audyt strony internetowej


 - Audyt jest podstawą do dalszych prac. Dzięki niemu można później ocenić postępy wykonanych prac ale przede wszystkim nakreślić aktualną sytuację strony przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac.
 - Drugim odniesieniem powinno być wykonane jednocześnie z audytem strony, badanie pozycji na listach wyszukiwania na słowa kluczowe z zestawu opisującego charakterystykę naszej strony której pozycjonowania chcemy się podjąć.

Badanie pozycji może przeprowadzić każdy, korzystając z dostępnych narzędzi jakie daje internet. Jednym z nich jest nasz autorski skrypt dostępny tutaj: sprawdzenie pozycji strony www Jest to nieskomplikowana czynność. Do wykonania analizy pozycji wystarczy przeglądarka internetowa i zrzuty ekranowe wykonane dla dokumentacji na rzecz procesu audytu naszej strony. Oczywiście istnieje możliwość wykupu usługi automatycznego monitoringu pozycji strony pod wskazane frazy, dzięki czemu każda z fraz dla wskazanej domeny zostanie odpytana raz dziennie oraz stworzony zapis w bazie danych który to z kolei można z kolei analizować w formie tabelarycznej lub wykresowej.

Dalsze prace w związku z optymalizacją stron internetowych:


Optymalizacja stron internetowych obejmuje prace nad:
 -  Kodem źródłowym − zawarty jest w szablonie HTML (z którym oczywiście współpracują inne pliki takie jak .css, .js a od pewnego czasu także inne pochodne im rozszerzenia), który nadaje mu właściwą organizację. Należy zadbać o właściwą ich strukturę, czyli rozdział poszczególnych dokumentów. HTML definiuje poszczególne elementy serwisu, a za warstwę prezentacji odpowiadają pliki CSS (głównie). Dokumenty zapisane w języku CSS nazywane są Kaskadowymi Arkuszami Stylów, które służą do nadania wyglądu czy zachowań poszczególnych elementów na stronie. Za interakcję odpowiedzialne są pliki napisane w którymś z języków skryptowych (np. PHP czy JS) dzięki którym nasza strona "ożywa". Oczywiście ich struktura, sposób działania oraz czas w jakim wykonują swoje zadania są równie ważne podczas optymalizacji naszej strony. Bardzo często zdarza się iż jeśli strona jest zbudowana za pomocą starych bibliotek, sugerujemy jej diametralną przebudowę ze względu na możliwości technologiczne związane właśnie z tym faktem.

 - Content, czyli treści
Algorytmy wyszukiwania nakładają ograniczenia dla zawartości stron. Najważniejszą wytyczną dla zawartości jest niepowtarzalność. Teksty, najlepiej, jeśli są napisane przez doświadczonych SEO-copywriterów i mają odpowiednią strukturę. Wtedy robotom przeglądarek łatwiej indeksować zawartość serwisów a co za tym idzie nasza strona znacznie szybciej i "pewniej" wędruje w górę wyników wyszukiwań. Oczywiście nie dzieje się to tuż po wykonaniu optymalizacji wspomnianej zawartości naszego contentu, nie mniej jednak zdecydowanie szybciej niż w przypadku optymalizacji jedynie samego kodu czy grafik (o których mowa poniżej).

 - Słowa kluczowe a optymalizacja stron
Bardzo ważnym aspektem jest dobór właściwych tzw. "key word". Tworzy się wcześniej listę słów kluczowych, które najcelniej opisują branżę. Kolejnym warunkiem niezbędnym przy wyborze słów i fraz kluczowych jest ich użycie. Znaczy to, że muszą być to frazy i pojedyncze słowa używane przez internautów do wyszukiwania informacji związanych ze stroną optymalizowaną. Dla przykładu, najprościej postawić się w roli osoby poszukującej czegoś konkretnego. Osoba która szuka firmy zajmującej się pozycjowaniem stron internetowych, wprowadzi w wyszukiwarkę najprawdopodobniej frazę "Pozycjonowanie stron internetowych", w zwoązu z czym właśnie tak powinna brzmieć fraza używana jako słowa kluczowe dla firmy oferującej tego typu usługi.


 - Grafika na stronie
Grafika zamieszczona na stronie pod postacią różnych plików jest współodpowiedzialna za szybkość z jaką nasze przeglądarka może skontaktować się z serwerem docelowym i pobrać zawartość do wyświetlenia. To bardzo ważne aby nasze grafiki były zoptymalizowane, aby były wyświetlane także w nowoczesnych formatach a także m.in. aby nasze pliki posiadały uzupełnione atrybu "alt" w których warto umieszczać właśnie wcześniej wspomniane słowa kluczowe. Warto także pamiętać iż użytkownicy są bardzo niecierpliwi i zwłoka w ładowaniu może kosztować porzucenie powolnej strony.

 - Odnośniki, czyli linki
Menu do komunikacji wewnętrznej jest bardzo ważnym elementem które źle zaprojektowane zniechęci większość użytkowników. Przy projektowaniu ich, warto zwrócić uwagę na friendlyURL które jest już w zasadzie standardem i bez problemu jesteśmy w stanie ustawić je we własnym zakresie w prawie każdym popularnym systemie CMS. Jeśli chodzi o nasze autorskie rozwiązania, posiadają one tego typu rozwiązanie już od kilku lat.

Reasumując powyższe, optymalizacja pozwoli przygotować stronę internetową do procesu pozycjonowania. To znaczy do osiągnięcia jak najwyższej pozycji na liście organicznych wyników wyszukiwania SERP. Oczywiście powyższe informacje są w zasadzie podstawowymi informacjami, jednak daje nam solidne podstawy do procesu pozycjonowania stron.